MYLOVE

MYLOVE

Sultan Di Negeri Sendiri

My photo
sy suka bnde misteri, bile sy ckp sy syg awk, awk kena percaye...sy x pernah maen2 dgn kate2 sy sbb sy x knal sape tu kate2, sy mls lah nk maen2 dgn kate2,,,sy x knal dye...hehe...misteri kah idup anda? i like...

Sunday, December 19, 2010

TIDUR.

helllo...
(helloo skmo, beri slm amboh)
ok2.nk beri slm ah ni.
ASSALAMUALAIKUM!
(dop jwb dose)-----> skill bdk2.
HAHA.
hari ni mls ckp bnyak,
nk ckp psal tidur.
spe x thu ape itu tidur sila online fb selama 24 jam. (saje)
spe2 dop leh tidur tu, meh aku bgi tips nk tidur.
maksud aku, tidur awal ah.
aku ckp psal tdur ni pn sbb..
ade org tanye aku gane nk tidur awal,
ish2, bajet aku ni pakar skit tidur ke ape ah! HAHA (gurau)
thu dh aku ni hebat, (puji diri sndiri) haha.
bile hebat, mmg org akan selalu bertanye ah,,,
oke. gurau saja!
serius2, meh nk kbo tips2 tu.

antara tips2 yg berguna ialah.


- ce try tanam jagung pada pukul 3 ptg smpai 7 mlm, keletihan yg kita rase akibat menanam jagung itu membuatkan kita rase mengantuk dgn cpt. hal ini juga berlaku kerana perasaan kita yg agak tidak sbar menanti jagung kita yg sedang membesar.


-hujan! bile hujan mesti rmai org ngantuk op? nape kaitan hujan nge ngantuk? meh nk terang, suara hujan yg agak sedap dan lazat mgkin menimbulkan perasaan mengantuk di kalangan rakyat2 di negara kita...maksud aku, band hujan or, best ke suara ye? ce kbo ke aku, kbo2! HAHA! ok, sbtul2nye ialah hujan yg menimbulkan suasana sejuk menyebabkan kita rase ngantuk, jadinnye, klu hari panas tu,,,g tepon bomba phtu sruh ye sembur rumah mu sehingga menimbulkan suasana hujan...mmg akan rase ngantuk ah..

-try bace buku sejarah tentang negara indonesia walaupn mu org malaysia, bru rase ngantuk. thu sbb npe? sbb sejarah ni boring dan bleh wak org ngantuk,,,mmg hebat ah penangan sejarah ni...tpi aku tetap suka sejarah sbb sejarah bnyak mengajar kite(ajor ah mnde2 pn).

-ce try bring atah katil seawal yg bleh, klu bleh tu, klu mu nk tidur pkul 10 mlm, maknenye mu kena duk atah ktil dari pkul 10 pgi lagi... lame dop nunggu? haha, jgn bring saje, smbil bring smbil menyelam smbil minum air, haha....maksudnnye, smbil mu bring tu, mu try ah msg2 mak kwn2 mu...mmg akan ngantuk ah, haha


-kire kmbing, ok, tips ni agak berguna kepada org yg sukakan haiwan...klu rase x ngantuk tu, ce try kire kmbing jiran2 sebelah or, kire smpai mu rase ngantuk...aku dop ahu bkpe rmai kbo klu kire kmbing bleh jadi ngantuk...mgkin sbb mr bean pernah wak gitu kot...tgk ah mr bean setiap mlm, mesti rase ngantuk, (xdop kaitan) -----idea smkin hilang =_="


-last skali, bace ah blog aku , bace lake hok lame2 or., mmg akan rase ngantuk ah, bace ah sbnyak mgkin yg bleh, try ah komen2 sket, mmg akan rase ngantuk ah, mesti mu semua ngantuk dh ea sbb bace bnde yg boring ni.

kesimpulannya, berguna x tips2 aku tu?
x ke? haha....bergunalah bgi org yg thu guna :D

k ah,
tulis hok laen plop.
ASSALAMUALAIKUM!

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kesusahan kesenangan

kesusahan kesenangan

AMI07

SORI R KALAU BLOG AKU DOP SEDAP EA>>>AKU MLS JE NK TULIS MOLEK2....KALAU DOP SUKA PUN AKU DOP KESAH...